Wednesday, December 14, 2011

Biografi Steve Jobs Buku Bestseller di Amazon

Sudah memiliki buku biografi Steve Jobs? Jika ya, bererti Anda merupakan salah satu pemilik buku paling laris sepanjang tahun 2011 ini. Amazon, online retailer terbesar di dunia ini telah mengumumkan deretan kategori buku bestseller tahun 2011 untuk buku dan ebook.

Sebagaimana telah dilaporkan sebelumnya, biografi Steve Jobs yang ditulis oleh Walter Isaacson ini menjadi tajuk dengan penjualan terbaik di Amazon tahun ini. Pencapaiannya buku biografi ini bukan main-main, berjaya terjual lebih banyak daripada buku-buku yang lain, padahal usianya juga masih baru. Pelancaran buku ini dipercepatkan kurang dari satu bulan setelah kematian Steve Jobs 5 Oktober yang lalu.

Di iTunes Store, buku ini dijual dengan harga AS$16.99. Sehingga berita ini ditulis, seperti yang dikutip dari 9to5Mac, baru pemilik akaun Apple/iTunes Australia yang dapat membeli buku Steve Jobs ini.
Untuk versi hardcover-nya, Amazon menjualnya dengan harga AS$17.88. Amazon pun akan menjual versi digital untuk digunakan di e-book reader Kindle. Selain buku biografi steve Jobs ini, berikut ada senarai 10 teratas bestseller di Amazon:

1. Steve Jobs by Walter Isaacson
2. Bossypants by Tina Fey
3. A Stolen Life by Jaycee Dugard
4. The Mill River Recluse by Darcie Chan
5. In the Garden of the Beasts by Erik Larson
6. A Dance with Dragons by George R.R. Martin
7. The Paris Wife by Paula McLain
8. The Litigators by John Grisham
9. The Abbey Chris Culver
10. Inheritance (The Inheritance Cycle) by Christopher Paolini

Wak: Memang minat produk Apple! ingin menambah koleksi lagi....next: MBA

Artikel Menarik Di Sini: